Socjologiczna analiza XX- wiecznej recepcji postaci kompozytora kreowanej przez Związek Śląskich Kół Śpiewaczych
Abstract
W artykule zaprezentowano przebieg procesu upowszechniania twórczości polskiego kompozytora Stanisława Moniuszki. Zdaniem Autorki nastąpiło na Górnym Śląsku ukształtowanie mitu ukazującego kompozytora jako narodowego wieszcza w muzyce polskiej. Symbolem tego mitu było umieszczenie w centrum Katowic pomnika Moniuszki z napisem na cokole: MONIUSZCE – ŚPIEWACY ŚLASCY.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Since transitioning to a digital format, the journal has been operating under open access, meaning all content is freely available to users and institutions.
In issue 8 (2022), published articles are licensed under the Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) license.
The full license text is available at: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.
Since issue 9 (2023), published articles are licensed under the Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license.
The full license text is available at: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl.